Eindelijk mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Fréjus, Frankrijk van Arine Holland - WaarBenJij.nu Eindelijk mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Fréjus, Frankrijk van Arine Holland - WaarBenJij.nu

Eindelijk mijn eerste verslag!

Door: Arine

Blijf op de hoogte en volg Arine

07 Mei 2014 | Frankrijk, Fréjus

Het heeft even geduurd maar hier is dan mijn eerste verhaal uit Saint Raphaël.

Ik zal beginnen bij het begin… het afscheid.
Donderdag 10 april was mijn laatste keer training geven bij De Vrije Slag, na afloop heb ik van alle zwemmers en ouders afscheid kunnen nemen en heb ik ontzettend veel cadeautjes gekregen! Echt super leuk en lief en ik maak al goed gebruik van veel cadeautjes!! Ook vrijdagavond was een avond van afscheid nemen en cadeautjes ontvangen. Ik had een notitieboekje gekocht en daar hebben veel mensen wat in geschreven zodat ik in Frankrijk toch nog een beetje iedereen bij me heb en alle lieve woorden terug kan lezen! Het was erg gezellig, maar ook bizar om te beseffen dat ik iedereen voorlopig niet meer zou zien.

Toen was het zaterdag 12 april… de dag van vertrek. Eerst heb ik met Jacobine nog een workshop gevolgd waarbij we een taart mochten decoreren, erg leuk en lekker! Helaas liep de workshop een beetje uit waardoor mijn vertrek naar het zuiden wat later werd dan gepland. Maar na eerst thuis nog even wat soep en een broodje te hebben gegeten, zijn mama en ik rond 18:00 uur vertrokken. De planning was dat we allebei gingen rijden, maar doordat ik net ervoor mijn enkelbanden had verrekt en op krukken liep, werd autorijden voor mij toch wat lastig. Dus ik had m’n privé chauffeur die mij 1300 km naar het zuiden bracht. We hebben zaterdag nog tot 22:15 doorgereden en toen een hotel opgezocht. Helaas zat er geen ontbijt bij omdat het zondag was en ook alle winkels waren dicht. Gelukkig hadden we zelf nog wat krentenbollen en pakjes chocomel meegenomen dus hebben we dat maar ontbeten. Om 8:30 zijn we in de auto gestapt om onze reis te vervolgen. Het was lekker rustig op de weg, dus we konden goed door rijden! Na een aantal tussenstops en heel veel rotondes in het dorp, kwamen we om 18:30 op de camping aan. Voorgaand door een golfkarretje zijn we naar mijn stacaravan geloodst waar we de auto leeggehaald hebben en vervolgens de stacaravan volgestauwd ;) Het is een kleine 1 persoons stacaravan, maar ik heb gelukkig wel mijn eigen keuken, douche, wc, woonkamer en slaapkamer! En met al mijn eigen (en gekregen) spulletjes heb ik er mijn eigen knusse huisje van gemaakt!

Maandag was ik nog vrij en mama vloog dinsdag pas terug waardoor we nog lekker een dag samen hadden! Alle nuttige dingen zijn gedaan, zoals de boodschappen. Verder hebben we nog lekker van het zonnetje en de Mc Donalds genoten ;) Dinsdagochtend moesten we alweer vroeg opstaan omdat mama’s vlucht al om 9 uur vertrok. Samen zijn we naar Nice gereden, over de boulevard met prachtig uitzicht over de zee en de bergen! Na een kort afscheid (ik moest heel nodig naar de wc!), ben ik weer terug gereden. Gelukkig kon ik alweer wat beter lopen en ook auto rijden!

Woensdag was mijn eerste werkdag, ik mocht de miniclub doen voor kinderen van 4 tm 12 jaar en Leo (een Duitse jongen en de andere animator) was verantwoordelijk voor de sportactiviteiten. De eerste dag kwam maar 1 meisje opdagen bij de miniclub en na 3 kwartier ging ze weer met haar vader weg. Dat was dus een korte werkdag! Gelukkig werd het de dagen erna wel wat drukker en had ik wat meer te doen. Mijn eerste weekend dat ik werkte was met Pasen waardoor het best wel druk was op de camping, vooral veel Engelsen en Duitsers. Dit betekende dat er ook veel kinderen kwamen naar de miniclub. Zaterdag stond er eieren schilderen op het programma. Hier kwamen veel kinderen op af, otaal had ik er wel 21! Gelukkig was er een moeder zo lief om even wat langer te blijven, want 21 kinderen in je eentje is best veel! Toen ze eenmaal allemaal aan het schilderen waren, was het wel rustig en is de moeder weer vertrokken. Zondag ochtend, 1e paasdag, konden de kinderen om 10:00 uur de eieren zoeken. Ik had ze om 9 uur al verstopt in de speeltuin, maarja en zijn natuurlijk altijd kinderen die in de speeltuin willen spelen, dus moest ik goed in de gaten houden of ze niet stiekem al eieren aan het verzamelen waren. Om 10 uur stroomde de speeltuin vol en zo’n 25 à 30 kinderen gingen op zoek, al dan niet geholpen door hun ouders. Al heel snel was er geen ei meer te vinden dus zijn ze gestpopt. Na afloop mochten ze de gevonden (chocolade)eitjes meenemen en kregen ze nog andere chocolade figuurtjes mee. De kinderen vonden het erg leuk en ik was blij dat er zoveel op af waren gekomen!
Regelmatig zijn er ’s avonds activiteiten in de bar van de camping en die moest ik dan samen met Leo voorbereiden. Zo hebben we elke vrijdagavond een bingo, waarbij we de getallen in 3 of 4 talen moesten zeggen! Op die manier oefen ik de getallen van 1 tot 90 wel hoor! Ook hebben we een muziek quiz gehouden waarbij de muziek kennis van de gasten op de proef werd gesteld!

Op de miniclub was het de rest van de week gelukkig wat rustiger dan met Pasen. Zaterdag 26 april had ik dan eindelijk mijn eerste vrije dag. Leo moest weer naar school, dus hij vertrok zaterdag waardoor ik als enige animatrice overbleef. Ik heb hem samen met een campinggast weggebracht naar het vliegveld van Nice (de weg wist ik natuurlijk al ;)) en ben daarna met de campinggast naar het centrum van de stad en naar het strand gegaan. We zijn zelfs even de zee ingegaan, maar dat was nog wel erg koud!! Daarna zijn we naar een hoger gelegen deel van Nice gegaan vanwaar we een prachtig uitzicht over de stad, de zee en de haven hadden! Via een lange bochtige weg met prachtig uitzicht! die helemaal langs de kust gaat zijn we weer terug naar de camping gegaan. Het was een heerlijke, maar vermoeiende dag waar ik volop van genoten heb!!

Omdat ik als enige animatrice over was, heb ik afgelopen week alle animatie activiteiten gedaan. Dat betekend ’s ochtends van 10:00 tot 12:00 een sportactiviteit, ’s middags van 14:00 tot 15:00 waterspellen en gelijk daarna van 15:00 tot 18:00 de miniclub. Best druk dus, maar de laatste dagen kwam er niemand bij de sportactiviteiten waardoor het meer een lekker zon ochtendje werd ;) Het weer is wel redelijk zonnig met nog wel regelmatig wat wolken, maar qua temperatuur heerlijk; zo tussen de 20 en 25 graden! De zon werkt ook heel goed, want ben al lekker verkleurd en gister zelfs verbrand omdat ik mijn zonnebrand (met factor 30!) was vergeten  Vorige week vrijdag hebben we wel super veel regen en onweer gehad waardoor ik onverwachts toch een lekker rustig verkort werkdagje had!

Op dit moment zijn er veel Nederlanders en Fransen op de camping en zijn de Britten en Duitsers weer weg. Eigenlijk best wel fijn om weer lekker Nederlands te kunnen praten met de gasten! Maar na dit weekend zijn zij ook weer weg en blijft er denk ik niet zoveel meer over op de camping. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat met de animatie, want ik merk nu al dat het minder wordt. Gisteravond is er wel een nieuwe animator bij gekomen (die heb ik nog niet ontmoet) dus zal ik gelukkig niet meer alles hoeven te doen. Ik merk nog wel dat door het vele lopen ik nog wel pijn aan mijn voet hou. Op een dag waarbij ik minder loop heb ik ook veel minder pijn, dus rust is echt wat ik nodig heb nu! Gelukkig kan ik al wel zonder krukken lopen, want erg praktisch zijn die dingen niet!!!

Ik hoop jullie nu even snel een beetje bijgepraat te hebben en hopelijk is mijn volgende verslag wat sneller!! Helaas ben ik wel afhankelijk van de internet verbinding die nogal regelmatig laat afweten…

Maar wees gerust, ik heb het hier ontzettend goed naar mijn zin met alle leuke collega’s en gasten en het leuke werk wat ik mag doen!!!

Veel liefs uit een zonnig Zuid Frankrijk!!!

  • 07 Mei 2014 - 14:05

    Marja Bouman:

    Hoi Arine, wat een leuk verslag, gaaf om te horen hoe je het naar je zin hebt. Leuk hoor, al die ervaringen die je daar zo opdoet. Wij hopen 23ste af te zakken naar Béziers en daar een poosje op camping te zijn . We gaan zeker Montpellier bezoeken, jullie stad. En fietsen langs Canal du Midi, in étappes uiteraard. We komen niet langs dat is te ver uit de route. Mooie zomer gewenst, Au revoir. Marja en André Bouman

  • 07 Mei 2014 - 14:52

    Suzann:

    Ha Arine, Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Ik ga je verslagen zeker volgen! Veel succes en plezier daar in het zonnige zuiden!! Groetjes, Suzanne

  • 07 Mei 2014 - 15:38

    Gisella:

    Hahaha grappig dat "peppel-water"!
    Veel plezier!

  • 07 Mei 2014 - 16:27

    Anja Mulder-Prinsen:

    Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt, de foto's zien er ook erg leuk uit. Net als je huisje met het peppelwater, haha.
    Veel plezier!!

  • 09 Mei 2014 - 14:08

    Je Zusje:

    Leuk leuk leuk! Geniet er goed van :) En wordt maar lekker bruin, dat moet wel lukken als je zo veel buiten bent.
    Groooos bisous xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arine

Ik droom er al heel lang van om (tijdelijk) in Frankrijk te wonen. Die droom is nu werkelijkheid geworden. In het voorjaar en de zomer van 2014 mag ik via Zomerjobs als animatrice op camping Esterel-Caravaning in Zuid-Frankrijk werken. Ik ga de miniclub doen, maar ook sport- en avond activiteiten organiseren voor de gasten. Ik hoop dat dit een onvergetelijk avontuur gaat worden en wil jullie via deze weg laten meegenieten van mijn avonturen en bezigheden op de camping en daarbuiten!

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 8546

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 31 Augustus 2014

Vive la France!

Landen bezocht: